Productgarantie

Bij de aanschaf van een nieuwe kraan en/of reservoir heb je als eindgebruiker standaard twee jaar productgarantie vanuit de fabrikant. Het is verstandig om jouw aankoop bij de fabrikant te registreren. Zo ben je er van verzekerd dat zij je snel kunnen helpen en over de juiste gegevens beschikken. 

Klik op het logo van het product dat jij hebt aangeschaft om jouw product te registreren.

GROHE logo
Itho Daalderop logo

Montage garantie

Naast productgarantie heb je bij JouwKraan ook twee jaar garantie op de montage! In de praktijk kan het voorkomen dat er een servicebezoek noodzakelijk is om een probleem te verhelpen. In dit geval staat onze servicedienst voor je klaar om jouw serviceaanvraag op korte termijn te behandelen. 

Als klant kan je middels het servicecontactformulier een serviceverzoek aanvragen. 

Onder garantie wordt niet verstaan:

  • Defecten, lekkage en/of vervolgschade door niet normaal gebruik.
  • Defecten, lekkage en/of vervolgschade door een slecht functionerende afvoer, sterke verontreinig of kalkvorming.
  • Defecten, lekkage en/of vervolgschade door zeepresten en andere vorming van verontreiniging.
  • Defecten, lekkage en/of vervolgschade door een slecht aangesloten afvoer, vernauwing of verzakking.
  • Defecten, lekkage en/of vervolgschade door achterstallig onderhoud.
  • De werking van een boiler bij gebruik van een verdeelblok of onjuiste stroomvoorziening.
  • Het loszitten van een kraan bij montage op een ongeschikt of aangetast keukenblad.
  • Wanneer de klant zelf of derde (wel of niet in opdracht) aanpassingen aan het product, de installatie, afvoer of de aansluiting heeft aangebracht.

Service kosten

Service kosten kunnen in de praktijk ontstaan wanneer het geen product- of montagefout betreft of wanneer je jouw aanvraag buiten de garantieperiode van twee jaar indient. 

In dit geval, worden de kosten van het bezoek, de arbeid en eventuele materialen aan de opdrachtgever doorberekend. De persoon die het serviceverzoek aanvraagt, wordt door ons als opdrachtgever van de service-aanvraag gezien. De opdrachtgever zal – indien van toepassing – een factuur krijgen voor eventuele kosten.

Bij een bezoek van een servicemonteur ter plaatse kunnen de volgende kosten ontstaan:

  • Alleen voorrijkosten: € 100,- Incl. BTW 
  • Arbeid: € 90,- Incl. BTW per uur (te berekenen per 15 minuten)
  • Materiaal: eventueel gebruikte materialen (indien de oorzaak van het disfunctioneren niet aan het product/montage is toe te wijzen of de garantietermijn is verstreken). De kosten hiervan worden op locatie aangegeven.

Serviceverzoek

Wanneer je last van een storing of defect hebt proberen wij zo snel mogelijk voor je klaar te staan. Een serviceverzoek kan je indienen via ons servicecontacformulier. Na ontvangst van jouw aanvraag nemen wij binnen twee werkdagen contact met jou op. Probeer het formulier zo compleet mogelijk in te vullen en het probleem zo duidelijk te omschrijven.

Serviceverzoek aanvragen